Az OMSZ új Mentésirányítási Rendszerének (MIR) megvalósítása és bevezetése

Az OMSZ új Mentésirányítási Rendszerének (MIR) megvalósítása és bevezetése

A projekt rövid leírása

A projekt célja a prehospitális sürgősségi ellátást teljes körűen, orvos szakmailag és adminisztratív szempontból is támogató integrált alkalmazáscsomag elkészítése és telepítése volt.

Az új fejlesztés eredményeként olyan informatikai környezet jött létre, amely biztosítja, hogy a segélyhívást követően a telefonálótól megszerzett információ a mentésirányítótól az elektronikus utat használva azonnal a mentő team rendelkezésére álljon.

Megújultak a mentésirányító munkahelyek és a mentőautókban terminálok kaptak helyet, így az információk késedelem nélkül juthatnak el a mentőcsapatokhoz.

A projekt főbb elemei

• Központi mentésirányítási rendszer kialakítása
• Kikérdező protokoll szállítása
• Contact Center szállítása és kialakítása
• Magas rendelkezésre állású központi infrastruktúra kialakítása két különböző helyszínen
• Magas rendelkezésre állású géptermek kialakítása két helyszínen
• Éles üzemre történő átállás és annak támogatása, országos szintű rendszer bevezetés

Társadalmi hasznosság

Új, magyar fejlesztésű mentésirányítási rendszer váltotta fel a mágnestáblákat az Országos Mentőszolgálatnál. Ennek segítségével valós időben, térkép alapján követhetők a mentőautók, és a megfelelő egységet tudják küldeni a sürgősségi esetekhez és a balesetek helyszínére a központból. Lerövidült a mentésidő, követhetőek a betegutak és teljes, valósidejű kontroll alatt tartható a mentési folyamat a vészjelzés beérkeztétől a beteg átadásáig.

A projekt mérete számokban

• 1.993 millió forintos projekt költség
• 980 db intelligens fedélzeti eszköz szállítása és szerelése
• 194 darab mentésirányító munkahely kialakítása 20 + 1 mentésirányítási központban
• 160 mentőállomáson 240 darab mentésirányítói munkahely kialakítása
• 900+ mentőjármű
• 900+ betegszállító
• 7000+ felhasználó
• évi 3 millió eset

„ESETLAP v2” IFT szoftver verziófrissítés „ESETLAP v3”-ra

A projekt rövid leírása

A mentésirányítási folyamat informatikai támogatásának kiemelt fontosságú komponense a mentőegységeknél található Intelligens Fedélzeti Terminál (IFT).

A projekt célja az IFT-ken futó Esetlap kliens műszaki megújítása natív Android Java technológia felhasználásával.

Társadalmi hasznosság

A verziófrissítés lehetővé teszi mind a jelenlegi, mind a jövőben beszerzésre kerülő IFT eszközpark egyidejű és zökkenőmentes használatát. Az új verzió célja továbbá az Esetlap felhasználói élményének jelentős javítása, amelynek köszönhetően a terepi munkavégzés hatékonysága fokozható. Az intuitív felületek és a beépített, a dokumentációs folyamatot jelentősen támogató új funkciók hozzájárulnak a felhasználók mindennapi munkájának megkönnyítéséhez.

A projekt mérete számokban

  • 12 hónap fejlesztés
  • 50 emberhónap
  • ~ 830 tablet
  • ~ 8000 végfelhasználó
  • 3500 eset naponta
  • 99,99% rendelkezésre állás
  • projekt értéke 118 Millió Ft